Pemulihan Home Untuk kuku jari kaki Kulat

Pemulihan Home Untuk kuku jari kaki Kulat

Jika anda cuba untuk menyembuhkan kulat kuku jari kaki anda yang memberikan anda rasa malu, rawatan rumah cendawan disediakan untuk anda. Jadi, jangan bimbang kerana kuku jari kaki anda boleh pulih daripada kulat. Normalnail ini akan berkembang selepas melakukan beberapa rawatan rumah untuk jangkitan kuku. Terdapat banyak rawatan. Oleh kerana ramai orang yang mengalami masalah ini, terdapat kajian tentang pengawetan ini. Ramai orang mendapati penggunaan beberapa rawatan rumah.

Ubat rumah untuk rawatan kulat kuku jari kaki yang digunakan oleh banyak orang kerana empat perkara: ia adalah selamat, murah, praktikal dan berkesan.

Apakah rawatan rumah yang boleh menyembuhkan kulat kuku jari kaki? Anda boleh memilih daripada cuka untuk Vicks dan pencuci mulut antiseptik. Minyak pati seperti minyak oregano, minyak pokok teh, zaitun dan minyak lavender dan juga boleh membantu anda.

Bagaimana untuk menyembuhkan kulat kuku jari kaki menggunakan ubat rumah?

Mari kita mulakan dengan cuka. Jika anda lebih suka pilihan ini untuk mengubati kulat kuku jari kaki anda, apa yang anda perlu lakukan adalah untuk rendam kaki ke dalam cuka ini selama 20 minit setiap hari. Terus melakukan prosedur ini mudah sehingga anda akan melihat hasil yang baik.

Jika anda lebih suka minyak pati sebagai ubat untuk kulat kuku jari kaki, anda boleh memilih daripada semua yang diberikan di atas. Untuk Oregano minyak pati, anda boleh mendapatkan ini dari mengekstrak minyak dari daun oregano. Anda memerlukan sekurang-kurangnya satu sudu teh minyak oregano. Sapukan minyak pada kuku jari kaki yang dijangkiti dengan menggunakan bola kapas. Anda boleh mengulangi prosedur dua hingga tiga kali sehari. Hasilnya akan tidak segera dapat dilihat. Ia akan mengambil masa yang lebih lama.

Menggunakan minyak oregano boleh memudaratkan. Ia tidak digunakan untuk memasak. Anda perlu lebih berhati-hati apabila menggunakan ini untuk mengubati kuku jari kaki anda. Jangan sapu terlalu banyak kerana ia boleh merosakkan kulit anda. Jika anda hamil, tanya pertama doktor anda jika anda boleh menggunakan minyak oregano.

Selepas menggunakan minyak oregano, anda boleh menggunakan Vicks vaporub. Ia juga boleh menyembuhkan jangkitan. Apa yang baik tentang ini adalah ia menyediakan keselesaan kepada kuku jari kaki yang dijangkiti apabila digunakan. Ia mempunyai sifat anti bakteria. Ini biasanya digunakan untuk jangkitan kulit dan ini adalah sebab mengapa ia juga boleh membantu dalam menyembuhkan jangkitan kulat kuku jari kaki.

Satu lagi minyak pati adalah minyak pokok teh. Ia mempunyai sifat antiseptik semula jadi yang membantu dalam memerangi kulat dan bakteria yang berkaitan dengannya. Teh minyak pokok akan bercampur dengan beberapa titik minyak zaitun. Selepas ini, anda kini boleh memohon minyak pada kuku jari kaki yang terjejas. Anda perlu terus melakukan ini sehingga kulat kuku jari kaki akan hilang.

Menggosok alkohol adalah satu lagi rawatan yang mungkin untuk kulat kuku jari kaki. Apa yang anda perlu lakukan adalah untuk rendam kaki anda dengan jangkitan kuku jari kaki selama 20 minit setiap hari. Anda boleh melakukan ini dua kali sehari dan terus melakukan ini sehingga anda akan melihat hasil yang lebih baik.

Jika anda mempunyai pencuci mulut antiseptik seperti Listerine, anda juga boleh cuba ini. Anda boleh cuba ini dengan merendam kuku kaki anda ke ini. Anda boleh melakukan ini sekurang-kurangnya dua kali sehari.

2 komentar: