Penyembuhan Untuk Gout - Best Gout Penyembuhan yang Berkesan

Penyembuhan Untuk Gout - Best Gout Penyembuhan yang Berkesan

Ubat yang terbaik untuk gout adalah pencegahan awal atau mengambil langkah berjaga-jaga apabila mengalami gout. Menurut Persatuan Perubatan Amerika, asid urik membentuk atau makanan dengan purin yang tinggi perlu dielakkan termasuk:

Alkohol dan minuman lain berasaskan alkohol, herring, yis, daging organ, kuah, sardin dalam minyak, ekstrak daging, hati, roti manis, kupang dan asid membentuk urik makanan sederhana seperti masalahnya, daging, daging kambing, ikan bilis, salmon, ayam hutan, trout , ayam belanda, pegar dan kambing.

Makanan lain untuk mengelakkan gout adalah makanan berlemak tinggi seperti sos krim, minyak sayuran terhidrogenasi. Dalam usaha untuk mengurangkan berat badan, pergi untuk kerap bersenam dan minum air yang banyak seperti obesiti secara langsung berkaitan dengan gout. Jangan pergi untuk kehilangan berat badan yang cepat kerana diet yang direka untuk kehilangan berat badan yang cepat atau melampau akan bekerja terhadap anda. Walaupun, diet ini adalah bertanggungjawab untuk meningkatkan tahap asid urik dalam darah.

Dalam gout yang marah cuba untuk menghapuskan semua makanan membentuk amat asid daripada menu diet anda seperti minuman ringan, rokok, tepung, daging babi, gula, kopi, jem, pasta, semolina, ayam belanda, cuka, kambing, roti, kambing dan lain-lain

Apa yang perlu makan?

Cuba untuk pergi jauh, diet yang sihat terbaik dan seimbang, jika anda mengalami gout cuba untuk menambah karbohidrat kompleks makanan yang kaya seperti bijirin penuh, buah-buahan, sayur-sayuran dan protein yang rendah (15%) sumber seperti ikan, daging tanpa lemak, tauhu dan 10 peratus lemak haiwan. Dalam usaha untuk mengurangkan keradangan dan paras asid urik yang lebih rendah termasuk beri gelap, terutama ceri untuk diet penawar gout anda.

Tauhu yang berasal dari kacang soya boleh menjadi pilihan yang lebih baik daripada daging. Salmon, flaks atau minyak zaitun juga memberi manfaat dalam gout kerana sifat-sifat anti radang mereka. Elakkan berdiet kerana diet, sebenarnya menimbulkan tahap asid urik dan menyebabkan gout menjadi lebih teruk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar